tirsdag 28. oktober 2008

Q-Park - En parodi av et parkeringsselskap

Dagbladets skrekkhistorie om Ståle Bømark Støvland som fikk parkeringsbot mens han løste parkeringsbillett er bare enda en påminnelse om hvilken vits parkeringsbransjen er. Denne gangen var det Q-Park som viste hva de mener med "god kundebehandling", og toppen på kransekaken er når ledelsen ikke ønsker å uttale seg om saken. Q-Park fremstår rett og slett som en parodi av et parkeringsselskap - og det er en imponerende når man tar i betraktning den generelle standarden på disse.

Jeg registrerer at denne situasjonen har oppstått på parkeringsplassen utenfor Manglerud senter, et kjøpesenter utenfor Oslo. Først og fremst, hvorfor i himmelens navn har et kjøpesenter parkeringsbestemmelser av denne typen? Man skulle jo tro at senteret ønsket flest mulig (fornøyde) kunder, og parkeringsrestriksjoner er, i hvert fall i min bok, ikke noe som gjør meg i bra shoppinghumør. Når skaden nå først er skjedd bør ledelsen for senteret umiddelbart avslutte sitt samarbeid med Q-Park. Og om man nå er så rett for at noen skal shoppe for lenge på deres kjøpesenter så kan man vel alltids innføre for eksempel 2 timers gratis parkering, med parkeringsskiver, der bilisten selv stiller inn ankomsttid på sin p-skive, og legger den i frontruten.

Litt kundevennlighet skader ikke, Manglerud senter!

1 kommentar:

Rolf Michaelsen sa...

Vi har en gruppe på facebook om dette.

Måten P-bransjen utnytter vanlige folks "tabber" på er ikke akseptabelt.

http://www.facebook.com/group.php?gid=9128784945&ref=mf