mandag 6. oktober 2008

Giske har rett

Oslo tingrett gir staten medhold i at den norske pengespillovgivningen ikke er EØS-stridig. Kultur- og partyminister Trond Giske uttaler følgende i sakens anledning:
- Dommen er en viktig seier for Norge som en velferdsstat og for norsk pengespillpolitikk.
Giske har helt rett i en ting, dommen er en seier for norsk pengespillpolitikk. Denne politikken går som kjent ut på at det er helt greit for staten å berike seg på andres ulykke, gjennom monopolselskapet Norsk Tipping. Nå er altså en trussel mot denne statlige melkekuen ryddet av veien.

At dommen skulle være en seier for velferdsstaten er naturligvis bare pølsevev.

1 kommentar:

Fredrik Gyllensten sa...

Jeg synes virkelig folk selv må få velge om de ønsker å tippe, og jeg er lei av å høre dette tuller fra Giske & co om at de må passe på oss so vi ikke spiller bort pengene.

Men en ting er at jeg er uengig i den sosialistiske politikken om at staten skal bestemme over mitt liv, en annen ting er det faktum at Giske siser at Norsk Tipping er ufarlig, mens vi må beskyttes fra de andre 'onde' selskapene. Faktum er at Norsk Tipping har de dårligste vilkårene av alle selskaper jeg kan velge mellom - NT har ufattelig mye dårligere odds enn selskaper som f. eks Ladbrokes. Selv har jeg konto hos et titalls selskaper og spiller alltid til markedsledende odds (noe NT så og si aldri har), og jeg tjener gode penger på tipping.