torsdag 14. august 2008

Sponheim på krigsstien


I lys av dagens meningsmåling, som gir Frp og Høyre et rent flertall, har Lars Sponheim og Venstre kommet på krigsstien igjen etter en begivenhetsløs sommerferie. Sponheim gjør det helt klart at han heller vil ha et sosialistisk styrt Norge enn et Norge styrt av de to tidligere nevnte partier. Grunnen er enkel:
- Jeg er glad i landet mitt, og jeg er stolt av å bo her. Det er grunnen til at jeg absolutt ikke vil ha Frp i regjering.
Nei, da er det vel bedre at et parti som sliter med å holde seg over sperregrensen dikterer hvilken kurs landet skal ta. Jeg har sagt det før, og jeg gjentar det gjerne: Det er på høy tid at Venstre havner under sperregrensen, og at vi slipper mer vås fra denne brølapen Sponheim. Hans parti har holdt borgerlige regjeringer som gisler før, og kommer til å gjøre det igjen om de får muligheten. Personlig håper jeg at jeg slipper å se flere "særinteressepartier" ødelegge norsk politikk.

Ingen kommentarer: