mandag 4. august 2008

Gateselgere og andre tiggere

Politikerne har tydeligvis fått opp øynene for plagen pågående gateselgere utgjør. De er til og med "mer plagsomme, pågående og skjemmende" enn tiggerne, mener Venstre-nestleder Trine Skei Grande. En skrekkelig unyansert uttalelse, men ok, poenget når fram.

Jeg ser frem til å se hva politikerne nå tenker å gjøre med ulike former for "oppsøkende virksomhet" som både tiggere, selgere og ymse veldedige organisasjoner representerer. Det bør være mulig å spasere nedover Karl Johan uten å måtte forsere en aggressiv, beruset tigger som vil ha mer penger til alkohol, en 18 år gammel mobiltelefonselger som insisterer på at denne telefonen er billig, selv om du binder deg til et 24 måneders abonnement som ikke ligner grisen, og en representant for Redd Barna som ikke vil forstå at jeg ikke bor i Norge og følgelig ikke kan binde meg til noe støttemedlemskap med autogiro på min norske konto - en konto som jeg altså ikke har.

Brett opp ermene og sett i gang, folkens! Gjør noe fornuftig, for en gangs skyld.

Ingen kommentarer: