fredag 24. juli 2009

Gratulerer, nå har dere "tatt" Stein Erik Hagen


Stein Erik Hagen gjør som stadig flere bemidlede nordmenn og flagger ut, til Sveits. Årsaken er et dårlig utformet skattesystem, og jeg kan virkelig ikke si at jeg bebreider mannen. Selv flagget jeg ut for få år siden, og det har ikke vært annet enn en stor suksess rent økonomisk. Og da har jeg langt ifra Hagens midler - jeg er en simpel lønnsmottager, selv om jeg kanskje ligger noe over gjennomsnittet.

Det er noe fryktelig patetisk over regjeringen, som først varsler at nå skal de jammen ta de rike, personifisert i Stein Erik Hagen, og deretter uttrykker skuffelse og vantro over at han pakker kofferten og sier takk for seg. Det kan da umulig være vanskelig å fatte, selv for finansminister Kristin Halvorsen (SV), at en gruppe mennesker som det nærmest erklæres krig mot fra politisk hold ikke føler seg spesielt velkomne? Dere ville "ta" de rike, og gratulerer, nå har dere gjort det med slik suksess at de rike flykter hals over hode.

Halvorsen vil ikke la seg "true", og vil fortsette sin utrettelige kamp for urettferdig beskatning av formue. Sosialistisk Ungdom uttrykker til og med lettelse over å være kvitt en slik fæl riking. Ja, for hva skal man egentlig med næringslivstopper, gründere og bedriftseiere i Norge? Skape arbeidsplasser? Skape verdier? Pytt sann, det kan da Staten gjøre!

Ja, det er bare å gi full gass til Norge er tømt for alle fæle mangemillionærer. De bidrar jo ikke til samfunnet på noen måte. Hvem er den neste på Halvorsens og Stoltenbergs liste over rikinger som skal "tas" mon tro?

Jeg lar finansministerens totalt fordummende og pinlige tirade avslutte min bloggpost i dag. Jeg vet ikke om hun er så dum at hun tror saken dreier seg om å "ikke kjenne glede ved å bidra" (noe Hagen selv uttrykkelig har sagt at det ikke gjør), om hun tror at skattelistene er representative for hvor mye en person betaler i skatt, eller om hun virkelig tror vissvaset om at Norge er et godt land å bo i, rent økonomisk, om man ikke er mottaker av ytelser fra det offentlige, men hun forsøker åpenbart å få det norske folk til å tro at det er slik:

- Jeg synes det er trist at Svein Erik Hagen ikke kjenner glede ved å bidra i det spleiselaget som velferdssamfunnet vårt er. Jeg beklager at han flytter, for jeg mener Norge er et godt land å bo i, også for de rike, sier Halvorsen.

1 kommentar:

krugm0f0 sa...

Lurer på hva hun fjolla mener med at de rike ikke bidrar nok. De betaler da skatt som alle andre...... og gjerne mer skattekroner ettersom de har høyere inntekt, selv om skatteprosenten er den samme som Hvermansen.

Ei fjolle, det er det hun er..