torsdag 9. juli 2009

Bisarr logikk i flybransjen

SAS fortsetter å tape passasjerer, mens den (stort sett) billigere konkurrenten Norwegian øker voldsomt (beklager linken direkte til PDF-filen, men jeg fant ikke noen artikkel om dette i nettavisene).

Hvordan har SAS da tenkt å demme opp for kundeflukten? Hold deg fast: Gjennom å øke billettprisene, selvsagt! Og tro for all del ikke at dette innebærer noe bedre service, en kopp kaffe ombord eller kanskje til og med en sandwich. Å neida, her øker man den i utgangspunktet absurde drivstoffavgiften, med 27 kroner innen Norden, og 91 kroner til resten av Europa. Øvrige verden blir enda dyrere. Dette etter at drivstoffprisen vitterlig har sunket med 54 prosent siden avgiften opprinnelig ble innført.

Om ledelsen i SAS tror at slike fullstendig bisarre grep kan redde denne falne, Skandinaviske stoltheten så bør de snarest byttes ut. For å konkurrere med Norwegian må prisene og kostnadene ned, ikke opp.

Ingen kommentarer: