tirsdag 29. september 2009

BA gjør en Ryanair

British Airways ser mot billigselskapene og begynner å ta seg betalt for å la passasjerer velge seter på forhånd. Opp til 60 pund, rundt 600 kroner, skal den herligheten koste. Matserveringen på korte ruter er allerede en sagablott, og nå venter også ekstraavgifter for innsjekket baggasje.

Først og fremst: Kommer den stadig mindre delen av totalprisen som kalles flybilletten til å bli tilsvarende billigere, eller blir det bare enda et påslag på flyprisen?

Og ikke minst: Gjør dette British Airways til et spesielt attraktivt selskap? Personlig orker jeg ikke en gang tanken på å booke noe reise med et flyselskap der man må krysse av for et hav av ekstraavgifter før man endelig får fram det som blir totalprisen, og som sjelden blir noe å rope hurra for. Når jeg bestiller flybilletter vil jeg raskt og enkelt se hvor mye den kommer til å koste meg, og jeg forventer at et minimum av service og tjenester er inkluderte i denne prisen. Enkelt og greit.

Det er sørgelig at dette tidligere store flyselskapet velger å bli et dårlig billigselskap á la Ryanair.

Ingen kommentarer: