tirsdag 22. juni 2010

Fordommer om fotballspillere?

Jeg merket meg følgende uttalelse fra den franske landslagssjefen i anledning skandalen rundt Frankrikes VM-tropp og spillernes skriftlige erklæring, som ble lest opp av nevnte landslagssjef foran TV-kameraer fra alle verdens hjørner:

- Jeg tviler på at det var spillerne som forfattet det. Det var skrevet på PC, og det var ingen skrivefeil. Jeg tror det hele var planlagt, sier han.

Det er nok mange som ser på fotballspillere som mindre intelligente, og verden er tross alt full av eksempler på forvokste smågutter uten utdannelse som får alt for mye penger i hendene og ikke klarer å håndtere det. Jeg synes likevel det er en smule drøyt når selv landslagssjefen går ut og bekrefter slike fordommer gjennom å stille spørsmålstegn ved om hans spillere er i stand til å skrive en tekst på PC uten skrivefeil.

Ingen kommentarer: