torsdag 30. april 2009

Business er business


Scientologikirken vekker mye forargelse og sterke følelser ute hos folk. Og det er forståelig, om man velger å se på dem som en religiøs bevegelse. Ser man dem imidertid for det de er, kyniske forretningsfolk, så er det da ikke så stor forskjell på dem og andre profittdrevne selskaper i ymse bransjer. Oppskriften er enkel, man utnytter folk, i dette tilfellet sine egne kunder, for å maksimere profitten:

1. Fortell kunden at han eller hun er fullstendig verdiløs.
2. Tilby stadig dyrere kurs som skal øke kundens menneskelige verdi.

Ønsker man å la seg lure, i disse opplyste tider, så får man vel gjøre det, og bidra til Scientologikirkens bunnlinje.

Foto: HKmPUA

1 kommentar:

Anonym sa...

Hovedproblemet er at scientologikonsernet har hundrevis av frontgrupper - alle med "uskyldige" og misvisende navn. Det skal godt gjøres å ha oversikt over alle. Det er med andre ord ganske lett å "la seg lure".

Her har man domenene som scientologene eier: http://www.wikileaks.org/wiki/A_list_of_2%2C070_Scientology_cult_domain_names_registered_to_domains%40scientology.net

Og her er et utvalg av de mest kjente frontgruppene: http://www.holysmoke.org/cos/cult-front-groups-latest.htm

Hvis man vil gjøre noe med disse sjarlatanene: http://anonnorway.ning.com