fredag 30. oktober 2009

Bra pris

TV2 vil ha seg betalt fra sine seere, det holder jo ikke med reklameavbrudd i tide og utide, og RiksTV går nå ut og krever ubeskjedne 40 kroner per måned for denne kanalen fra sine kunder. Kombinert med en grunnpris (for gudene vet hva) på 120 kroner blir dette totalt 160 kroner per måned for å se TV2 via RiksTV. Sånn cirka 2000 kroner årlig.

For 2000 kroner per år får man da tilgang til en reklamefinansiert kanal som har spesialisert seg på repriser av mer eller mindre avdankede amerikanske serier (Friends i reprise for ørtende gang, for eksempel) samt det vel så avdankede Hotel Cæsar, som er inne i sin 25 sesong, eller deromkring.

Til sammenligning er NRK-lisensen nå oppe i 2300 kroner årlig, men da får man i det minste tilgang til alle NRK's kanaler, og fremfor alt uten reklame.

Hvem som er interessert i å betale slike summer for å se dårlig tv med stadige reklameavbrudd vet ikke jeg.

7 kommentarer:

Rita Pepita sa...

Da er det jo godt vi har alternativer i TV-verdenen da.
Viasat f.eks har pakke med mange flere kanaler, der du kun betaler 99kr.
Hva CanalDigital har vet jeg ikke, men dem er sikkert billigere enn RiksTV dem også..

Jeg for min del skulle gjerne kastet hele TV ut av huset, med data, internett og bøker har jeg alt jeg trenger for å leve godt. =)

Tresfjording sa...

Det blir da noe hundre til Canal Digital, og noen hundre til å betale til Viasat og så noen hundre til å betale til RiksTV og så vil man jo ha noen lokalt tillknytta kanaler...

Nei, dette har jeg ikke råd til.

Unknown sa...

Jaja, da er rikstv oppsakt fra dags dato, hadde ikke tenkt og ta tven over fiber men det blir det nå, til hælvete med hele rikstv

Unknown sa...

Da blir TV2 skuffet fra nyttår.

Jeg betaler ikke "lisens" for reklame-TV.

Geir

Kerot sa...

Synes hele konseptet med å ta betalt for Å se en reklamefinansiert kanal er latterlig. HADEBRA TV2, dere får ikke penger av meg.

Kerot sa...

Synes hele konseptet med å betale for å se en reklamefinansiert kanal er totalt latterlig. Det er derfor jeg betaler canal pluss et par hundringser i mnd, for å slippe å se reklame.
Går tv2 nedenover og hjem pga av dette, er det igrunnen ikke noe tap. Vi tåler å miste dem.

Unknown sa...

Blir dette Riks-TVs bane?
Hva er det som ligger i grunnprisen på 120,-?
Allerede reklamefinansierte TV2 kan også komme til å slite som følge av dette. Hvor mye lavere blir seertallene og hvor mye mindre vil annonsørene betale da?