torsdag 30. april 2009
Business er business
Scientologikirken vekker mye forargelse og sterke følelser ute hos folk. Og det er forståelig, om man velger å se på dem som en religiøs bevegelse. Ser man dem imidertid for det de er, kyniske forretningsfolk, så er det da ikke så stor forskjell på dem og andre profittdrevne selskaper i ymse bransjer. Oppskriften er enkel, man utnytter folk, i dette tilfellet sine egne kunder, for å maksimere profitten:
1. Fortell kunden at han eller hun er fullstendig verdiløs.
2. Tilby stadig dyrere kurs som skal øke kundens menneskelige verdi.
Ønsker man å la seg lure, i disse opplyste tider, så får man vel gjøre det, og bidra til Scientologikirkens bunnlinje.
Foto: HKmPUA
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
1 kommentar:
Hovedproblemet er at scientologikonsernet har hundrevis av frontgrupper - alle med "uskyldige" og misvisende navn. Det skal godt gjøres å ha oversikt over alle. Det er med andre ord ganske lett å "la seg lure".
Her har man domenene som scientologene eier: http://www.wikileaks.org/wiki/A_list_of_2%2C070_Scientology_cult_domain_names_registered_to_domains%40scientology.net
Og her er et utvalg av de mest kjente frontgruppene: http://www.holysmoke.org/cos/cult-front-groups-latest.htm
Hvis man vil gjøre noe med disse sjarlatanene: http://anonnorway.ning.com
Legg inn en kommentar